Co děláme jinak
Komunita
Gymnázium dr. A. Hrdličky je státní škola zřizovaná Krajským úřadem Vysočina.
Naše škola patří k těm menším gymnáziím v kraji a díky tomu se nám daří spoluvytvářet školní komunitu, v níž se studenti i učitelé a zaměstnanci školy vzájemně znají a podporují. Celkový počet žáků ve 12 třídách se pohybuje mezi 300 až 320, věkově vyvážený sbor tvoří 30 pedagogů, z nichž jednu třetinu tvoří muži.
Budova školy leží nedaleko centra města, v klidné zóně bez velkého dopravního ruchu, v bezprostředním dosahu autobusových a vlakových spojů. Škola má vlastní tělocvičnu a venkovní hřiště s umělou trávou. Školní prostředí je čisté a útulné.
Výsledky
O kvalitě školy nejlépe vypovídají její výsledky. Dlouhodobě dosahujeme vysoké úspěšnosti žáků ve státní i profilové části maturitních zkoušek, naši absolventi úspěšně studují na vysokých školách. S finanční podporou Nadace Gymnázia dr. A. Hrdličky se studenti mohou připravovat k mezinárodním jazykovým zkouškám: typu Cambridge úrovně B2 až C1 Evropského referenčního rámce pro jazyky (aj), Delf (fj) a ZD (nj). V oblasti informatiky mohou získat mezinárodní certifikát počítačové gramotnosti ICDL.
Nové trendy
Snažíme se pružně reagovat na současné trendy ve vzdělávání, nové možnosti a metody ověřujeme díky dotačním programům ESF, MŠMT, Fondu Vysočiny i Města Humpolec. Hodně prostředků vkládáme zejména do moderních informačních technologií. I díky tomu jsme v období koronavirové krize mohli poskytovat plnohodnotné distanční vzdělávání.
Poznání a spolupráce
Jsme zapojeni do nejrůznějších projektů českých i mezinárodních, studentských i učitelských.
Kraj Vysočina ocenil 28. 5. 2015 společný projekt našeho gymnázia a pelhřimovského archivu - přepis Kamarýtovy kroniky - v oblasti vzdělávání jako Skutek roku 2014.
Pohled zvenku
V prosinci 2019 proběhla na naší škole zatím poslední komplexní kontrola České školní inspekce, která je dostupná na stránkách ČŠI nebo v sekci Úřední deska. Ze zprávy vyjímáme silné stránky školy:
-
V důsledku kvalitních vzdělávacích výsledků je o studium ve škole trvale vysoký zájem a počet žáků je stabilní.
-
Promyšlená vzájemná spolupráce pedagogů přispívá k efektivitě výuky, účelné prevenci rizikového chování žáků a profesnímu růstu učitelů.
-
Dlouhodobá a cílená práce se žáky v oblasti získávání požadovaných kompetencí a jejich systematická podpora v reprezentaci školy má prokazatelně pozitivní dopad na výsledky vzdělávání a výborná umístění v soutěžích a olympiádách.
-
Široké spektrum volitelných a nepovinných předmětů, zájmových kroužků, školních a mimoškolních aktivit účelně a systematicky podporuje rozvoj specifických zájmů, nadání a socializaci žáků.